Sunday, April 26, 2009

Saturday Tengahari Panas Terik Fever

Aku duk kat latitude longitude mana ni? Rasanya semalam hujan. Oh ya..Semalam hujan. Aku terlupa. Biasa lah. Orang yang banyak berfikir macam aku ni mudah lupa. Tapi tak bermakna aku nyanyuk. Cuma terlupa..Tu pun bukan selalu.. Ok Ok..Terus ke cerita yang nak dicerita dan ditulis sebagai kenangan. Semalam ialah hari Sabtu. Hari Sabtu should be my Holiday. Holiday yang aku sambut khas setiap Sabtu. Di mana pada hari tersebut aku akan berehat-rehat dan bersenang lenang di rumah melayan karenah Che pyan dan anak-anak tersayang atau pun keluaq berwindow shopping (betui ka window shopping saja ni?) menggembirakan hati anak-anak aku.. Hari di mana kalau aku malas tak mau masak, boleh ajak Che pyan p keluaq beli kat kedai.. TApi semalam aku x berpeluang berHoliday. .

Semalam ikut che Pyan angkut sekali Wani ngan Wina ke satu sekolah ni. Ntah nama sekolah apa ntah. Dah tak ingat. Lupa lagi.. Bank Pilihan Anda kena bukak Booth kat sekolah ni punya Hari KoKUrikulum. Ntah ke betui ka dak aku eja. Hentam sajalah. Tak da masa aku nak check balik typing error ni. Ynag syoknya, Booth yang di Supervise oleh che Pyan ni ada banyak gila barang-barang such as Pencil Box, Pencil Case, Beg kaler Pink, Kaler Blue Bag, Pensil Kaler, Jam Magnet, segala mak nenek Keychain, even Nail Clipper pun ada. Macam-macam lagilah. Actually, semua benda tu akan dapat free kalau bukak Akaun ngan Bank Pilihan Anda ni. Maksudnya leh join Kelab Nuri. Banyak freebies wooo...Ceh sempat algi aku tolong che Pyan promotekan Bank Pilihan Anda ni...Budak-budak apa lagi, serbu la kat Booth che Pyan n the geng. Dah la jual murah pulak tu. Lebih kurang dalam pukul 1, banyak benda dah habih especially yang RM 10 kebawah la. Ya la..takkan bebudak nak usung tiga empat ratus bawak pi sekolah kan.
Siapa tak beratur tak payah beli!
err....nak beli atau nak autograph ni..?
Autograph saya tak nak ka?

Wina dah separa bosan..

Baik aku nyanyi dulu..aaa...iiiii....uuuuu

Trying their new bag..Pink Kaler...

Ewah-ewah..posing sakan..

Oh..aku bukan nak mengarut cerita pasai ni. Skip ok. Yang aku terkinja-kinja (ya ka..bukan che Pyan ka yang nak ajak?) nak ikut che pyan ni sebab katanya ada sesi menunggang kuda 10 pusingan. Bayaran tak mahal. RM 0.50 ja. Eh. Tersilap fakta. Naik sekejap ja duduk atas kuda tu. Lepas tu orang lain pulak la. Hello..Siapa punya kuda dik..? Nak buat macam harta sendiri..Wani ngan Wina pun satu..Dah la jauh menapak dari tengah kantin sekolah ke tepi padang yang tak berapa luas tu. Tengok ja kuda tu dekat-dekat, terus melompat nak lari.. La..takut tengok kuda rupanya anak-anak aku ni. Bukannya kuda tu ada gigi taring pun. Comel apa kuda tu even ada bau sikit(normal la kan binatang ada bau busuk. Kuda mana pakai deodorant kan?). Ok oklah.. Kalau tak mau, mummy tak paksa.
Fortunately the 'Booth thing' ended around 3 p.m n I was so happy. At last!.. Cant't wait to go home. I left my little Aiman with Tok. Just bawak Wani n Wina saja. Sampai ja kat rumah terus ambik Little Aiman dan bungkus 3, 4 helai baju then terus headed ke rumah my Sister in law kat Seberang jaya. Kali ni Wani pulak kena tinggal ngan Tok since hari Ahad dia kena pi Tadika.
Mintak sikit..aaaaa

Mummy tengok..kuda tu ada banyak taik mata..

Eiii...geli la.....

Penat wooo.. Bukan aku yang penat. Che Pyan yang penat. Ya la . Dia sorang ja drive. Harapkan aku? HUh..Ada lesen kereta pun Haram x mau bawak kereta. Penakut. Kesian dia Che Pyan Sampai rumah Ina (my sis in Law) lebih kurang pukul 6 petang. Dah habih melantak dan mengembangkan usus, Che Pyan ajak keluar pi JJ kat Bandar Perda. Kononnya nak cari mainan untuk Aiman. Masa birthday dia hari tu, aku tak beli apa-apapun. Ntah..tak reti aku nak beli mainan ni. Kalau suruh beli baju, kasut atau beg aku pandai la..Ok Stop! Ni dah mengarut dah ni.

Ni sapa yang drive ni?..Mana Ayah?
....Mentang-mentang mummy tertidoq..

OK lah..kat JJ tu tak da apa pun. Mainan pun tak banyak choices. TAk mau ah aku beli. Tak payah la terdesak sangat kan. Since dah keluar tu, Ina kata baik pi beli kat Giant. Giant ada lagi banyak choices. Disebabkan aku sudah malas dan sudah meluat nak mencari-cari, aku ikut ja la suggestion Ina tu. Since aku punya Mood Meter sudah malas dan meluat tahap melampau, aku ambik ja satu motosikal kenit warna Merah untuk Aiman. Excited betul Aiman. Malangnya, tak sempat naik main untuk kali kedua kat rumah Ina, Aiman dah jatuh. Kerja sapa lagi kalau bukan Wina.

Aiman jalan sendiri ok.. Ayah tak larat nak dukung..

Thanks abang bagi jam Mone bernafas semula..
Walaupun dah buruk, I love this watch..
It's from my mak..

Kakak, hurry.. hurry, grab ja apa yang sempat..


Bike kenit yang sempat naik dua kali..
Bahaya la this thing..

Esoknya terus bagi kat Ina suruh pulang balik kat Giant. Macam mana la boleh jual benda yang dangerous ni? Nasib baik tak pecah kepala anak aku. Nasib baik jugak Ina kerja kat Giant. Senang la nak minta refund. Kalau tak, kan dah rugi RM 69.90. Siapa yang untung?...Giant jugak..

No comments:

Post a Comment