Tuesday, April 26, 2011

Apa jadi kes Miss Pahang tu. Takkan senyap macam tu ja.

Apa jadi hah dengan kes Miss Pahang hari tu. Senyap ja. Takda tindakan apa apa ka. Hari Ahad yang lepas aku sempat jugak tengok time depa tengah tanya Noraniza Idris pasal hal event ni. Geleng kepala. Aku pelik la kadang kadang dengan sesetengah manusia ni. Yang halal ngan haram pun tak tau nak beza. Cukup cukuplah kita bagi muka kat depa. Sekarang kalau nak kahwin kena pondan mekap. Kalau pondan tak mekap tak cantik. Kau nak cantik macam mana lagi. Lagi nampak cam pondan adalah. Nak tempah baju pun depa. Jadilah fesyen terjojol sana sini. Sukalah tu. Eiii. Macam dah takda orang lain dah.

Last week aku sempatlah pergi Reject Shop sekejap. Konon nak beli baju ngan seluar serba satu sebab aku dah gemuk. Aku tak mau lah nanti orang tersalah sangka bila tengok aku. Eh ni nangka ka manusia ni. Terjojol sana sini. Aku cepat malu. Ok, sambung balik. CP ngan anak anak semua duduk kat bangku di luar Reject Shop tunggu aku. Macam biasalah. Kalau budak budak kecik ni masuk sekali, habis tunggang langgang semua baju dalam tu. Dah pernah jadi pun. Malu aku. Tengah seronok seronok aku dok memilih baju, datang segerombolan sekumpulan Che Nyah dari mana ntah datang serbu Reject Shop. Dahla badan semua tinggi tinggi besar besar. Aku ni apalah sangat. Macam ayam katik saja. Datang terus berdiri di depan aku sambil mendada. Eii. Nyampah I. Dah la aku pun duk sebuk nak pilih baju kat situ. Depa pun sibok sama. Nak ja aku kata. Bang, baju laki kat sana bang.

Tak boleh kira sangat dengan mulut celupar aku ni. Telus dan tiada tapisan. Tapi memandangkan bodyguard takda, aku senyap sajalah. Pondan pondan jugak. Tapi depa punya horsepower yang ori kan guna platform lelaki. Tak berani aku. Sekali dia tuding  tolak kepala aku mau terpusing pusing tiga empat kali. Sempat jugak aku menjeling tunjuk aku menyampah dengan depa ni. Kalau tak boleh kata, menjeling pun dah cukup kan tanda tak sokong dan tak suka. Tapi depa ni mana ada kisah. Nak berkelakuan tergedik gedik macam perempuan pun tak malu inikan pulak nak malu malu dengan jelingan  tahap satu aku.

Minta kerajaan negeri tolonglah ambil tindakan kat depa depa ni. Tolonglah tangkap depa ni yang suka berpakaian macam perempuan di khalayak ramai. Satu ja aku nak cakap. Kalau tetiba aku terbuka Tv yang ada pengacara Tv lelaki ala ala lemah gemalai suara control macam itik angsa yang pakai Lipstick ngan blusher, confirm aku tutup terus. Buat sakit mata. Baik aku ZZzzzzZZZ. Itu lebih bagus.






Psst, what Berry are you?


No comments:

Post a Comment