Monday, April 18, 2011

Dilema seorang mak budak darjah satu.

Had a little chat with darling Wani at the table during lunch. Tanya dia how's her schooll. Seronok dak? Ada kawan dak? Rehat dengan siapa? Makan apa? Beli apa lagi. Macam PI pulak aku ni. Saja ja nak tau. When I was at her age, mak aku takda la pulak terlebih sibok. Semua nak tau. Bukan sibuk, cuma ..tahap curiosity yang terlampau saja. Sekarang darjah satu pun dah ada periksa nak tentukan kelas. Kalau teruk, kena turun kelas lah. Kalau bagus, maintain lah kat situ sampai standard 6. Itupun kalau dapat perform lah. Mula mula masa Wani masuk sekolah dulu, aku tak da nak kepochi sangat pasal kelas nombor satu, kelas nombor dua ni. Tapi bila dah lelama tu, aku jadi terlebih lebih pulak. Nak anak masuk kelas nombor satu. Ok. Dah masuk. Nak anak dapat nombor satu. Erkkk. Ni aku tak tau. Result periksa belum keluar lagi. Aku malas lah nak push Wani lebih lebih. Nanti dia tak seronok pulak. Macam terpaksa. Dilema.


P/s:  We, orang Msia has the most FB friends. Wouldn't it be great if we are all united & make Msia the FB capital of the world? 

No comments:

Post a Comment