Thursday, April 21, 2011

Saya bukan siapa siapa

Saya rasa saya tidak ego. Apatah lagi berperasaaan sombong berlagak macam Mem Besar. Tak. Saya Mem Kecik saja. Sebenarnya saya pemalu. Saya memang susah untuk senyum. Tangkap gambar pun memang muka cuba senyum yang sengaja dibuat buat supaya nampak manis tapi sebenarnya buat saya kelihatan buruk lagi. Betul. Saya tidak tipu. Saya juga bukan susah didekati. Saya sangat friendly. Tapi saya juga ada sifat malu dalam diri. Kalau saya belebih lebih, tidak sesuai sangatlah dengan status saya sbagai isteri dan jugak seorang mak beranak tiga. Ramah dan friendly boleh tapi biarlah kena pada tempat. Saya tak perlu kalau berjumpa kawan nak behuha dan bergelak ketawa macam dunia ana yang punya. Tak. Saya masih ada lagi perasaan malu dalam diri ni.

Sama jugak seperti saya berpakaian. Saya jugak kadangkala malu bila melihat cara pemakaian saya. Kadang kadang saya terlupa. Selalu sangat saya buat mudah. Nak pakai tudung memang senang, tapi nak tutup aurat.... hmmm. Saya pun manusia biasa. Ada benda yang saya jahil. Saya sedang belajar ni. Saya sedang berusaha memperbaiki diri saya. Saya tidak sempurna. Walaupun saya sukakan kesempurnaan, hmmmm... Saya juga tidak suka berpura pura dihadapan orang kalau semestinya saya tidak menyenangi kehadiran seseorang itu. Maaf.

Sekali lagi saya tekankan. Saya manusia biasa. Saya bukan siapa siapa. Tapi saya ada hati dan perasaan. Perasaan saya adalah hak peribadi. Ia adalah hak saya. Prinsip hidup saya jugak adalah milik peribadi. Tak perlu di perdebat. Tak perlu dipertikai. Bagaimana saya menguruskan anak anak saya adalah hak saya. Bukan hak siapa siapa. Tak perlu dipertikai. Tak perlu diperlekeh. Saya benci bila terpaksa mendengar perkataan... Ala, u ni tak sporting la... Tolong jangan begitu depan saya. Nanti saya bagi tendangan Super Saiyan. Maaf. Dulu saya peminat Dragon Ball. CP saya pun peminat Dragon Ball jugak sampai sekarang.

Saya nak tulis lagi tapi saya ada hal. Kalau saya rajin saya sambung entry ni. Kalau saya malas, saya buat entry lain pulak. Tata. Saya nak pergi bagi training kat budak budak tadika. Have a good day everyone. Don't drink and drive.

No comments:

Post a Comment